sabato 17 ottobre 2009

Emersione dell'informazione nei giornali on line, oggi.

Come fa l'Huffington Post? Si danno due versioni della stessa informazione, si mostra ad alcuni utenti una versione, ad altri l'altra. Dopo 5 minuti, un tempo sufficientemente lungo per un sito molto frequentato, la versione più cliccata vince e diventa il gold standard della notizia, da proporre a tutti.

Non esiste più l'oggettività, solo la plasticità?
Effetto democrazia. O effetto caduta vendite dei giornali USA.

From direct mail to web design, A/B testing is considered a gold standard of user research: Show one version to half your audience and another version to the other half; compare results, and adjust accordingly.

So here’s something devilishly brilliant: The Huffington Post applies A/B testing to some of its headlines. Readers are randomly shown one of two headlines for the same story. After five minutes, which is enough time for such a high-traffic site, the version with the most clicks becomes the wood that everyone sees.

http://www.niemanlab.org/2009/10/how-the-huffington-post-uses-real-time-testing-to-write-better-headlines/

Nessun commento:

Tip

SM